گفتگوی خبری مدیر عامل هلدینگ عمران و ساختمان صندوق بازنشستگی کشوری با مدیران نیوز ( بخش پایانی )

طرح فروش متری املاک

دکتر شاه علی: سرمایه گذاری بازنشستگان در طرح فروش متری مسکن پیش بینی گردیده است.

به گزارش روابط عمومی هلدینگ عمران و ساختمان صندوق بازنشستگی کشوری، دکتر ابوالفضل شاه علی، مدیر عامل هلدینگ صبا عمران در گفتگو با مدیران نیوز با اشاره به طرح فروش متری مسکن برای بازنشستگان، گفت: در این طرح ضمن ایجاد بازار سرمایه گذاری مطمئن برای بازنشستگان عزیز، منابع مالی مورد نیاز برای ایجاد پروژه ها نیز تامین خواهد گردید.

در همین راستا برای بازنشستگان محترم مدل فروش مترمربعی را تعریف کرده‌ایم و بر این مبنا هر بازنشسته از هر استانی می‌تواند در هر پروژه‌ای سرمایه‌گذاری کند و به میزان منابعی که دارد در پروژه سهیم شود. به این ترتیب امکان ورود ذی‌نفعان واقعی صندوق در پروژه‌های عمرانی این نهاد را فراهم ساخته‌ایم تا آن‌ها بیش از پیش از خلق ثروت در صندوق بازنشستگی منتفع شوند.

شاه علی اضافه کرد: پلت‌فرم این کار تهیه شده و یکی از پروژه‌ها به عنوان پایلوت انتخاب شده و کارهای اولیه‌ی اجرایی کردن طرح در این پروژه در حال انجام است. اکنون در حال اخذ مجوزهای لازم هستیم و ظرف چند ماه آینده اجرای این طرح کلید خواهد خورد.

با بیست شرکت بزرگ عمرانی قرارداد همکاری داریم

مدیر عامل صبا عمران با تاکید بر اینکه در زمینه‌ی ساخت و ساز شهری بیشترین سهم بازار در اختیار بخش خصوصی است، افزود: با توجه به وضعیت ساخت‌وساز در کشور در این قسمت رقابت متناسب و مناسبی میان سرمایه‌گذاران بزرگ و سرمایه‌گذاران کوچک بخش خصوصی وجود دارد چرا که تناسب میان عرضه و تقاضا به شکلی است که در ساخت‌وساز شهری، سازندگان همواره از میزان تقاضا برای خرید املاک عقب هستند.

شاه علی در ادامه تشریح کرد: در این بخش ما نیز حضور داریم و به فراخور کیفیتی که ارائه می‌دهیم با اقبال شایانی از سوی متقاضیان به خرید املاک مواجه هستیم. بخش دیگری از فعالیت‌های ساخت و ساز اما به حوزه‌های عمرانی اختصاص دارد. نه فقط ما، هیچ هلدینگ عمرانی‌ای در ایران به طور کامل تمام تخصص‌های لازم برای انجام یک ابرپروژه‌ی عمرانی را در خود جمع نکرده است و این پروژه‌ها در سطح کشور به صورت گروه‌های همکاری انجام می‌گیرند. ما نیز از همکاری در این پروژه‌ها مستثنی نیستیم و در حال حاضر با حدود بیست شرکت تراز اول در کشور قرارداد همکاری داریم.

مدیر عامل صبا عمران با تاکید بر بهره مندی صبا عمران از سامانه‌های نوین برای کنترل پروژه ها، گفت: در راستای بهینه‌سازی مدیریت پروژه‌ها بهره‌گیری از سامانه‌های هوش تجاری و دیگر روش‌های نوین مبتنی بر دانش بنیان و بهره گیری از جوانان فعال و نخبه ،کنترل عملکرد را پیش می‌بریم.

زیرساخت‌های این امر فراهم شده و در دو ماه اخیر حرکت به سمت اجرایی شدن این سامانه‌ها سرعت مناسبی گرفته است.